Mūsdienās kolagēns ir viena no pieprasītākajām bioaktīvajām pārtikas piedevām, ko vienlīdz veiksmīgi izmanto gan medicīnā, gan skaistumkopšanā. Tā popularitātes noslēpums ir ļoti vienkāršs – tā ir augsta efektivitāte cīņā ar novecošanas pazīmēm un locītavu, muskuļu, ādas un matu veselības uzturēšanā. Dzeramā kolagēna GOLD COLLAGEN® izstrādātājs, uzņēmuma Minerva Research Labs vadītājs Тоnijs Sangvineti stāsta par savu uzņēmumu un tā produkciju.
Kāda ir zīmola misija un principi?
Nu jau vairāk nekā desmit gadu britu uzņēmuma Minerva Research Labs pētnieciskās laboratorijas izstrādā un izmēģina inovatīvus produktus, kas satur bioaktīvos peptīdus, vitamīnus, minerālvielas un augu ekstraktus šķidruma veidā. Tā ir efektīva un garšīga pārtikas piedeva, kas sniedz labsajūtu un ļauj dzīvot saskaņā ar veselīga dzīvesveida principiem.
Mūsu uzdevums ir palīdzēt cilvēkiem dzīvot ilgāk un labāk. Esam uzticīgi šim mērķim un īstenojam to, pateicoties uzkrātajai pieredzei un pastāvīgai pašpilnveidei ar zinātnes un inovāciju starpniecību. Vienmēr ieklausāmies, saprotam un virzām. Kam tas vajadzīgs? Lai veicinātu jūsu iekšējo un ārējo labklājību.
Minerva Research Labs ir ilgtermiņa investīciju programma, kuras darbā tiek iesaistīti dažādi speciālisti. Mēs sadarbojamies ar labākajiem institūtiem un universitātēm, kā arī vairāk nekā 50 dermatologiem, uzturzinātnes ekspertiem, kosmetologiem, speciālistiem locītavu un kustību jomā, kā arī vadošajiem viedokļu līderiem un pētniekiem.
Vai tiesa, ka jūsu zinātnisko interesi par kolagēnu rosināja interese par Japānu un tās senajām skaistumkopšanas tradīcijām?
Jā, tā patiešām ir. Japāņu sieviešu skaistuma iedvesmots, sapratu, cik izsmalcināta un gādīga ir viņu attieksme pret savu ārieni. Japāņu kultūra un tradīcijas aptver visas dzīves jomas, un skaistumkopšanas rituālus nevar nošķirt no citām sfērām. Tā, piemēram, neatņemams japāņu skaistumkopšanas aspekts ir diēta. Šī atziņa rosināja mani izstrādāt virkni produktu, kuri ļautu rietumniekiem izmantot japāņu pieeju ādas kopšanā. 2009. gadā nāca klajā GOLD COLLAGEN® pirmā līnija ar hidrolizētu kolagēnu, hialuronskābi un vitamīnu kompleksu, bet 2011. gadā Lielbritānijā tika izlaista mūsu pirmā biopiedeva PURE GOLD COLLAGEN®.
Japāņu ēdienkartē ir ļoti daudz kolagēna. Kādus vēl nutriceitikas principus izmantojāt, izstrādājot dzeramā kolagēna produktus?
Mans mērķis ir atrast ideālu aktīvo vielu kombināciju, kas nodrošinātu cilvēka organismu ar visām nepieciešamajām uzturvielām, to skaitā arī hidrolizētu kolagēnu. Tas padara GOLD COLLAGEN® produktus par vērtīgu pārtikas piedevu, kura ne tikai uztur ādas, matu un nagu veselību, bet arī uzlabo pašsajūtu, ļaujot dzīvot ilgāk un labāk.
Katra zīmola līnija ir paredzēta noteiktu uzdevumu risināšanai. Ja kolagēns ir olbaltumviela, kas nepieciešama visam organismam, kāpēc viens produkts ir efektīvāks matiem, bet cits labāk nostiprina locītavas?
Kolagēns ir izplatītākā olbaltumviela cilvēka organismā – ādas galvenā sastāvdaļa, to satur arī locītavas, muskuļi, cīpslas un kauli. Ķermenim un ādai novecojot, kolagēna dabiskā sintēze palēninās.
Pētniecisko laboratoriju Minerva Research Labs mērķis ir izstrādāt produktus, kas optimāli atbilst dažādu klientu individuālajām vajadzībām, vai tā būtu cīņa ar novecošanas pazīmēm vai matu, locītavu un muskuļu veselības uzturēšana. Ar ko atšķiras GOLD COLLAGEN® produkti? Pirmkārt, ar kolagēna saturu, otrkārt, ar citām aktīvajām sastāvdaļām. Katra produkta aktīvo vielu kombinācija ir izstrādāta saskaņā ar tā potenciālo lietotāju vajadzībām. Tā, piemēram, FORTE GOLD COLLAGEN®, kas paredzēts 40+ gadus vecām sievietēm, satur ne tikai terapeitisku hidrolizēta jūras kolagēna devu, bet arī antioksidantus un D vitamīnu.
Labāk piegādāt organismam kolagēnu kopā ar noteiktiem vitamīniem un minerālvielām, piemēram, С vitamīnu, varu, mangānu, jo tas nodrošina efektīvāku jauna kolagēna sintēzi.
Kāpēc ražojat tieši dzeramo kolagēnu, ja vairākums citu ražotāju to piedāvā pulvera vai kapsulu veidā?
Pētījumi liecina, ka cilvēka organisms ātrāk uzņem pārtikas piedevas šķidrā veidā. Šķidrā kolagēna receptūra ar lielāku sastāvdaļu devu, kā arī efektīvāku absorbciju un biopieejamību ļauj nodrošināt klīniski pierādītas priekšrocības GOLD COLLAGEN® produktu ikdienas lietošanā.
Aktīvo vielu iedarbību nodrošina daudzpakāpju process: vispirms tās nokļūst kuņģī, tad uzsūcas tievās zarnas sieniņās un asinsvados, līdz pēdīgi asinsrite tās iznēsā pa visu organismu. Lietojot tabletes vai kapsulas, nāk klāt vēl viens posms – tām ir jāizšķīst. Turklāt tabletes izšķīšanas ātrumu var ietekmēt presēšanas tehnoloģijas, pārklājums, izmantotie stabilizatori un pildvielas, kas var kavēt bioloģiski aktīvo sastāvdaļu uzsūkšanos. Ražojot šķidro kolagēnu, mēs no šo faktoru ietekmes veiksmīgi izvairāmies.
Ar ko izceļas jaunais vegānu produkts VEGAN GOLD COLLAGEN®? Kā zinātnieki izstrādāja produktu, kam patlaban nav analogu?
Kolagēns ir dzīvnieku izcelsmes olbaltumviela, bet jaunāko globālo tendenču iespaidā daudzi cilvēki nelieto uzturā dzīvnieku izcelsmes produktus. Pēdējos gados aizvien vairāk cilvēku pievēršas veģetārismam un vegānismam kā īpašai dzīvesveida filozofijai. Tāpēc aizvien svarīgāk izstrādāt jaunus produktus no citas izcelsmes izejvielām ar līdzīgu vai pat efektīvāku antioksidantu iedarbību, kuras var adaptēt šīs patērētāju grupas vajadzību apmierināšanai. Un mums tas ir izdevies – lai apmierinātu globālo pieprasījumu, esam izstrādājuši vegānu kolagēnu, kuru droši var lietot arī visi pārējie.
VEGAN GOLD COLLAGEN® satur 28 aktīvas barojošas vielas, to skaitā kvalitatīvus rīsu peptīdus, kas efektīvi veicina kolagēna sintēzi organismā un šūnu reģenerāciju, uzlabo ādas elastīgumu un pasargā to no brīvajiem radikāļiem. Produkts satur tikai augu izcelsmes olbaltumvielu un ir izstrādāts, lai piedāvātu efektīvu alternatīvu vegāniem un veģetāriešiem ādas, matu un nagu veselības uzturēšanai.
Zīmolam GOLD COLLAGEN® ir vairāk nekā 10 gadus sena pētījumu un inovāciju vēsture. Kuri no jūsu sasniegumiem ir īpaši nozīmīgi?
Lepojamies ar to, ka šodien mūsu produkciju var iegādāties vairāk nekā 35 valstīs visā pasaulē. Kopš uzņēmuma dibināšanas 2011. gadā esam pārdevuši 45 miljonus pudeļu dzeramā kolagēna. Turklāt mūsu ekspertu komanda pa šiem gadiem izlaidusi vairāk nekā desmit publikācijas, un mums ir vairāki patenti uz mūsu receptūrām, kas ieguvušas ne vienu vien balvu.
Mūsu apbalvojumi ietver Boots Wellness Awards 2019, Pure Beauty Awards London 2019, Boots Middle East Awards 2020, The Sunday Times Fast Track 100, un tā ir tikai daļa no saraksta.